Followers

Monday, September 9, 2013

:: Semoga sinar bahagia itu muncul kembali ::

Aku memang jarang berblog, so limited utk on blog dan menaip..

Tapi, saat ini aku rasakan i need to relief all my thoughts.

Alhamdulillah, thank you to Allah yang banyak mendengar rintihan hambamu..

Today.. 8 Sept, Kak Long sekali lagi kena warded sebab demam panas.. mendengar perkhabaran itu membuat aku kaku seketika.. hanya pada Allah aku berserah...

Kebahagiaan keluarga kami diuji bila my lovely Kak Long diserang sakit misteri pada awalnya..

April 2013, semasa aku pulang ke kg, Kak Long mengadu sakit dalam mulut, naik ulser dalam mulut banyak sangat dan tak boleh makan.. dia ada ke hospital tapi Dr just bagi ubat tahan sakit.

Kesihatan dia makin teruk dan demam berpanjangan, dia ke hospital lagi kali ke-3 dan kali ni Dr suspect sakit Simpton Stephen-Johnson yakni penyakit mulut. Dr ada bekalkan ubat tapi tak berkesan.

Akhir bulan Mei kakti aku yang kerja nurse balik ke kg dan dia masukkan air ke badan kak long sebab kak long sangat tak bermaya.

Masa ni kak long masih lagi bekerja as a baby sitter walaupun keadaan dia yang tak sihat, mak aku yang banyak bantu uruskan kerja rumah dan anak2 dia yang masih kecil.

And, pendekkan cerita, on Ramadhan 17, kak long again warded n dia disahkan positive SLE prolonged fever.. penyakit yang jarang berlaku tapi sangat berbahaya..

lepas je confirm positive, dia makin worse almost everyday dia kejang.. demam xkebah,makan je muntah dan memang keadaan dia sangat2 lemah.. bulan puasa kami semua berpuasa di hospital ni kali pertama kami beraya di hospital.. virus SLE serang sistem badan kak long sehingga ke otak.. dr cakap otak kak long melepuh macam ulser di mulut.. masa dengar tu rasa cam nak jatuh.. kak long punya reaksi xmacam orang normal.. sehinggakan kami adik2 pun kak long xkenal.. bkn setakat tue, anak dia yang no4 pun dia xkenal.. dia cuma ingat yang bongsu.. hanya pada Allah kami berserah...

after raya seminggu, kak long pulang sambung rawatan di rumah...

dan, hari ni sekali lagi kak long masuk wad.. ak di sini hanya mampu berdoa yang terbaik utk kak long.. ak harap arini jugak ak boleh blk ke kg..


No comments:

Post a Comment